QP: Premi Enderrock de la crítica para Quimi Portet

Han estat guardonats per la crítica, pel millor disc de cançó d’autor i com a grup revelació, respectivament. El certamen encara no ha acabat. Un cop coneguda l’opinió dels professionals respecte a la producció musical del 2012 a Catalunya, ara s’estan recollint les votacions del públic. Portet va publicar el 2012 el seu vuitè disc en solitari “Oh my love”. Segons ha explicat el músic vigatà través de la revista organitzadora del concurs, li fa molta il·lusió rebre aquest reconeixement.

Entre els premiats per la crítica musical en el certamen també hi ha Txarango, com a millor grup revelació del 2012. L’any passat va ser molt intens pel grup, que té integrants d’Osona, el Ripollès, la Garrotxa i el Berguedà. Pel febrer estrenaven el seu primer treball, “Benvinguts al llarg viatge”, oferint-lo gratuïtament a la xarxa. I en els últims mesos han trepitjat incomptables escenaris en concerts sempre multitudinaris. La crítica dels premis Enderrock ha situat Roger Mas i la Cobla Sant Jordi com a millor disc de l’any, encapçalant un rànquing que formen 50 treballs. Mishima, per “L’amor feliç”, i The New Raemon, amb “Tinieblas por fin”, s’enduen el reconeixement als millors discos de pop, en català i castellà , i Sílvia Pérez Cruz rep el premi com a millor artista.

noticia en Castellano.
Han sido galardonados por la crítica, por el mejor disco de canción de autor y como grupo revelación, respectivamente. El certamen aún no ha terminado. Una vez conocida la opinión de los profesionales respecto a la producción musical del 2012 en Cataluña, ahora se están recogiendo las votaciones del público. Portet publicó en 2012 su octavo disco en solitario «Oh my love». Según ha explicado el músico Vic través de la revista organizadora del concurso, le hace mucha ilusión recibir este reconocimiento.

Entre los premiados por la crítica musical en el certamen también hay Txarango, como mejor grupo revelación del 2012. El año pasado fue muy intenso por el grupo, que tiene integrantes de Osona, el Ripollès, la Garrotxa y el Berguedà. En febrero estrenaban su primer trabajo, «Bienvenidos al largo viaje», ofreciéndolo gratuitamente en la red. Y en los últimos meses han pisado incontables escenarios en conciertos siempre multitudinarios. La crítica de los premios Enderrock ha situado Roger Mas y la Cobla Sant Jordi como mejor disco del año, encabezando un ranking que forman 50 trabajos. Mishima, por «El amor feliz», y The New Raemon, con «Tinieblas por fin», se llevan el reconocimiento a los mejores discos de pop, en catalán y castellano, y Sílvia Pérez Cruz recibe el premio como mejor artista.

Fuente: El 9 Nou – Enlace